London

Tänker tillbaka på London, på staden som ständigt överraskade mig med att vara så oförutsägbar. Det var omöjligt att bara hitta en identitet eller känsla för staden. Hade under hela min vistelse i världsmetropolen svårt att sätta fingret på hur jag uppfattade London. Fascinerande. Jag tänker inte bara på alla de fina fina bokhandlarna på nyupptäckta gator, eleganta engelsmän i kostym, brittisk stil, drömska atmosfärer på pubar med människor du gillar lite extra mycket, möjligheten att finna två underbara caper, tunnelbanan med sin hektiska känsla, nej, jag tänker också på de gamla mäktiga gatorna med stora hus i South Kensington, historiska monument, Victoria & Albert museum, Naturhistoriska, National Gallery, Trafalgar Square mitt i natten på jakt efter den rätta bussen efter en kväll med dans, Notting Hill, husvisningar, nudlar, excentriska antikvitetsbutiker. Nej, inte bara detta. Mycket mer. Men det är en annan historia.

I.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0